Friday, December 3, 2010

bab 4

setelah lama tidak ke opis akhirnya masa mc telah pun tamat. desmond kembali dunia kerja dengan semangat yang baru. hubungan dengan azie yang semakin pulih lebih menyakinkan diri desmond untuk meneruskan kehidupan dengan penuh keriangan. mereka pergi dan balik kerja juga rehat bersama. ini membuatkan hati tina semakin meluat. rancanganya untuk merosakkan hubungan mereka melului kakak desmond lina tidak menjadi. namun tina tidak berputus asa. apa yang diimpikan pasti akan dikecapi tak kira cara apa sekali pun.

hujan yang lebat menganggu pemanduan desmond, azie yang disebelah hanya mampu meristgfr semoga perjalanan pulang mereka tidak ditimpa kecelakaan. dilihatnya desmond yang sedang memandu dengan penuh berhati hati kerana fobianya kemalangan masih tidak hilang. akhirnya sampai juga dirumah azie. kelegaan tidak terkira.

"masuklah dulu... hari hujan lah saya risau."
'tak pelah saya penat saya nak tidur. awak jangan risau k" dihulurkannya tangan tanda perpisahan sementara dikucupnya dahi azie dengan penuh kasih sayang.


dalam perjalanan pulang keseorangan desmond membuka cd lagu kegemaranya rock jiwang. hati ada taman lah katakan. sedang leka memandu telefon bimbitnya berdering lalu menjawab tanpa melihat panggilan yang memanggilnya

"hello" ringkas
"des tolong i rumah i x ada elektrik. i sorang2 des i takut" tina bersuara cemas. tanpa berpikir panjang desmond memandu keretanya kearah rumah tina. setibanya dirumah tina menyambutnya dengan senyuman menggoda dengan pakai tipis dan ketat sehingga nampak susuk badan membuatkan desmond terpinga. dilangkahkan kaki kerumah tina bertambah pelik dengan cahaya terang benderang.
"sorry lah des.. tadi lepas i call u terus elektrik ada. tak sempat nak call balik." tina bagaikan mengerti maksud pandangan desmond.
"kalau macam tue aku balik dulu take care." belom sempat desmond melangkah pergi tangan desmond dicapainya tina
"minumlah dulu.. penat kau datang hujan2 macam nie..." jelingan manja tina membuatkan desmond serba salah dicapainya cawan yang tina hulurkan diminumnya habis supaya dapat pergi dengan segera. tina tersenyum kepuasan saat desmond menghulurkan cawan yang telah habis isinya. puas melihat permainannya akan berpihak padanya.

tidak berapa minit desmond kepeningan matanya gelap bagai tidak nampak apa2. suara tina terdengar sayup sayup dan terus rebah tanpa sedarkan diri.


dipagi hari desmond tersedar dari pelukan tina dilihatnya tiada seurat benang pun lada tubuhnya dan tina. betapa terkejut tak terucap. lalu desmond mengejut tina, dengan mamat tina memeluk desmond.

"woit kau dah buat apa ni? kau perangkap aku kan?" desmond merasa berang lalu tina terbangun dengan tengkingan desmond.
"apa ni sayang, malam tadi kita menghadapi satu malam yang mengindahkan.. tapi u asyik sebut nama perempuan siyal tue sahaja" tanpa berlengah satu sepakan hinggap di pipi tina. lalu desmond memakai pakaian lalu meniggalkan tina yang dalam kesakitan.


dalam perjalanan desmond tak henti henti menyesal dengan apa yang berlaku pada dirinya. bagai mana kalau azie tahu? pasti azie kecewa namun dia akan pastikan tina tak akan bercakap apa2 dengan azie.

No comments:

Post a Comment